Ghid ACTIVARE ȘI AUTENTIFICARE


Accesul la serviciile Office 365 ProPlus este condiționat de activarea contului personal Microsoft Office Services / Office 365.


În vederea activării, urmează pașii de mai jos:

1. Introdu adresa de e-mail, corespunzătoare unuia dintre scenariile:

  • Pentru studenții din anul I (cu statut de ADMIS confirmat) - adresa de e-mail personală (yahoo, gmail, etc) comunicată Departamentului de Informatică UTCN și utilizată la admitere;
  • Pentru studenții din anii II,III,IV, Master – adresa de e-mail personală (yahoo, gmail, etc) utilizată anterior pentru activare cont O365 și/sau acces SINU
  • Pentru cadrele didactice - uzual, adresa de e-mail instituțională UTCN;


 2. Pe adresa de e-mail introdusă mai sus vei primi un e-mail cu credențiale temporare de acces (username, parola temporară). Citește cu mare atenție emailul primit!

NOTĂ. Trimiterea credențialelor temporare de acces se face într-un interval de câteva secunde, FĂRĂ a fi necesară apăsarea multiplă a butonului ”Trimite e-mail”. Sincronizarea credentialelor pentru accesarea serviciilor O365, durează 3-5 minute, după primirea emailului.

În cazul în care mesajul returnat este USER INEXISTENT, se va trimite un e-mail către adresa de suport O365 – UTCN: suport@utcluj.didatec.ro, în care se va atașa o captură de ecran cu această eroare, rezultată la introducerea adresei de e-mail in câmpul "activare".

Pentru a-ți schimba parola temporară într-una personalizată, urmează pașii din e-mailul de activare primit:

 3. Accesează secțiunea "Autentificare" din portalul (http://o365.utcluj.didatec.ro/Account/Login), folosind adresa de e-mail utilizată pentru activarea contului si parola temporară primită pe e-mail.

 4. Accesează secțiunea "Schimbare parolă" (http://o365.utcluj.didatec.ro/Account/ChangePassword) unde vei putea să-ți resetezi parola

NOTĂ. Sincronizarea în Office 365 Azure a noii parole, durează uzual 3-5 minute.


Pe baza credențialelor personale O365, ai acces la contul personal Microsoft Online Services din portalul Office 365 (http://portal.microsoftonline.com).


Am uitat parola...

5. Repetă pașii de mai sus (1, 2, 3, 4).

Actualizare politică RECUPERARE PAROLĂ (APRILIE 2021)

Office 365 self service password reset

Începând cu data de 9 aprilie 2021, ora 20:00, va deveni activ SERVICIUL DE RESET PAROLĂ A CONTULUI INSTITUȚIONAL M365/O365 în regim SELF-SERVICE, prin care recuperarea credențialelor se va face direct în cloud (din interfața de logare/autentificare).

Activarea completă a serviciul SSPR O365 – cloud va permite utilizatorilor:

Pentru a beneficia de acest serviciu începând cu 9 aprilie 2021, ora 20:00, utilizatorii trebuie să își configureze o metodă alternativă de autentificare (similar cu alte aplicații/servicii de acest tip), urmărind pașii din tutorialul de Activare serviciu reset parolă.

Cele două servicii de reactivare credențiale, SSPR M365/O365 – cloud și cel existent O365 – UTCN, vor funcționa în paralel pentru următorul interval de timp (estimare: luna Iulie 2021), pentru a asigura utilizatorilor o perioadă de adaptare/tranziție.

Pentru probleme întâmpinate la utilizarea serviciului se va folosi adresa de suport: suport@utcluj.didatec.ro.