Ghid ACTIVARE ȘI AUTENTIFICARE


Accesul la serviciile Office 365 ProPlus este condiționat de activarea contului personal Microsoft Office Services / Office 365.


În vederea activării, urmează pașii de mai jos:

1. Introdu adresa de e-mail, corespunzătoare unuia dintre scenariile:

  • Pentru studenții din anul I (cu statut de ADMIS confirmat) - adresa de e-mail personală (yahoo, gmail, etc) comunicată Departamentului de Informatică UTCN și utilizată la admitere;
  • Pentru studenții din anii II,III,IV, Master – adresa de e-mail personală (yahoo, gmail, etc) utilizată anterior pentru activare cont O365 și/sau acces SINU
  • Pentru cadrele didactice - uzual, adresa de e-mail instituțională UTCN;


 2. Pe adresa de e-mail introdusă mai sus vei primi un e-mail cu credențiale temporare de acces (username, parola temporară). Citește cu mare atenție emailul primit!

NOTĂ. Trimiterea credențialelor temporare de acces se face într-un interval de câteva secunde, FĂRĂ a fi necesară apăsarea multiplă a butonului ”Trimite e-mail”. Sincronizarea credentialelor pentru accesarea serviciilor O365, durează 3-5 minute, după primirea emailului.

În cazul în care mesajul returnat este USER INEXISTENT, se va trimite un e-mail către adresa de suport O365 – UTCN: suport@utcluj.didatec.ro, în care se va atașa o captură de ecran cu această eroare, rezultată la introducerea adresei de e-mail in câmpul "activare".

ACTUALIZARE pentru anul universitar 2020 – 2021:
În vederea gestionării conturilor, se va ține cont de următorul calendar:

21 SEP 2020 –
02 OCT 2020
Instanțiere conturi anul I nivel licență/master/doctorat pentru studenții cu statut de ADMIS confirmat
02 OCT 2020 ora 16.00 –
09 OCT 2020 ora 16.00
În cazul erorii de "USER INEXISTENT" rezultată la activarea contului de O365 de către un student înrolat UTCN:
12 OCT 2020 –
16 OCT 2020
Rezolvare probleme activare conturi colectate prin formular (02 OCT - 09 OCT) sau prin suport Office 365 – UTCN

Pentru a-ți schimba parola temporară într-una personalizată, urmează pașii din e-mailul de activare primit:

 3. Accesează secțiunea "Autentificare" din portalul (http://o365.utcluj.didatec.ro/Account/Login), folosind adresa de e-mail utilizată pentru activarea contului si parola temporară primită pe e-mail.

 4. Accesează secțiunea "Schimbare parolă" (http://o365.utcluj.didatec.ro/Account/ChangePassword) unde vei putea să-ți resetezi parola

NOTĂ. Sincronizarea în Office 365 Azure a noii parole, durează uzual 3-5 minute.


Pe baza credențialelor personale O365, ai acces la contul personal Microsoft Online Services din portalul Office 365 (http://portal.microsoftonline.com).


Am uitat parola...

5. Repetă pașii de mai sus (1, 2, 3, 4).